Conxa Garcia. Ens volen treure el 92! Nosaltres demanàvem
més freqüència i va i ens el treuen. El veïnat que va defensar el 22 ho va fer
bé. També s’estan mobilitzant de valent el veïnat afectat per la pèrdua de la
línia 20. Nosaltres, almenys jo, no
sabíem que volguessin treure’ns el 92, la veritat. Hem d’aconseguir que no ens
el treguin!
Aquest
autobús ens duia al CAP de Pare Claret on hi ha l’ASSIR (Assistència Sanitària
Sexual i Reproductiva), que atén
les dones de Gràcia, a l’Hospital de Sant Pau, a l’estiu a la platja i un llarg
etcètera. En no eliminar el 22, no calia que aquest autobús anés a Tibidabo-La
Rotonda, on per cert no hi va ningú, sinó que tornés a la Gal.la Placídia, que
va molt bé per quan surts del mercat de la Llibertat carregada, per anar al
Carrer Gran o als cinemes a la Rambla del Prat. A més, actualment hi ha una
sobrecàrrega en el V17, al pas pel nostre barri, ja que l’utilitzen grups de
turistes per anar a veure les bateries antiaèries.
S’ha
d’estudiar bé la xarxa perquè compleixi amb la seva funció que és facilitar els
desplaçaments del veïnat, no complicar-los-els. Aquests busos horitzontals,
vertical i diagonals, estan bé, però complementats amb d’altres que cobreixin
espais on no hi arriben. A més cal que tots els busos vagin amb la mateixa
freqüència de pas i o és que no es
tracta d’un servei públic? i de qualitat?
Aquesta
xarxa nova d’autobusos no pot anar en detriment de les necessitats del veïnat.
Ja sabem allò de la “zona d’intercanvi”, però no pot ser que hagis de fer més
d’un intercanvi, per anar on abans hi anaves amb un sol bus, sense haver de
baixar. Sé de bona font que hi ha gent que ara ha d’agafar tres busos quan
abans n’agafava un, per al mateix recorregut.
Per
a quan carrils exclusius, realment, per als autobuso? I una bona regulació per
als taxis (parar als xamfrans o més parades fixes)? Caldria un millor control
de les camionetes i camions que porten
materials a botigues o bars, perquè no utilitzin el carril bus. També cal que
els semàfors prioritzin el transport públic.
També
se sap que, almenys fins ara, hi ha hagut un ERO encobert a l’AMB, ja que
durant un grapat d’anys no s’han substituït les jubilacions. I també que s’han
tret cotxes de les línies clàssiques per posar-los a les V-H i el mateix quan s’espatlla
un d’aquestes línies, que tenen prioritat.
Quant
a la Diagonal, no crec que hi hagi cap problema que s’acabi el tramvia, que pot
parar més sovint i que hi hagi un bus que faci el mateix recorregut, potser
fent menys parades per fer un trajecte més ràpid (com ja fan els Ferrocarrils
Catalans). A Viena en un carrer important, que és una mena de Diagonal, hi
passaven tramvies i busos i anava tot perfecte.
Hi
ha reunions mensuals a l’empresa amb els conductors, on poden expressar la seva
experiència, les deficiències que hi troben, les millores que es podrien fer
per millorar els recorreguts i l’atenció als usuaris... però es queixen que no
els fan gens ni mica de cas.
Tot i que estic d'acord amb la majoria del contingut de l'article, no ho estic en el que es refereix a que el 92 no l'agafa ningú en el nou recorregut. Som molts els veïns que sovint l'agafem per tornar des de Craywinckel, i a les hores punta no trobem ni seient.Sempre ha estat habitual que els veïns de la zona del Passeig,carrer St.Eudald, el sur de Mora d' Ebre i altres, efectuin les seves compres i altres activitats en aquell indret.Moltes dones treballen a la la zona de Craywinckel i Sant Gervasi, també van molts escolars, hi ha el cine Balmes, restaurants, bars i entitats esportives i culturals .. i conexió amb FFCC i busos a Sarrià i Pedralbes. El que era extrany, tot i la demanda, és que mai s'hagués pensat en incorporar aquest rrecorregut, això no invalida que el 92 no funcioni en la seva freqüencia i que el V17 no sigui suficient per anar al centre. No cal castigar a part del veinat que ens sentim satisfets en tenir, per fi, accés amb transport públic a les zones veines més properes per reivindicar millores, que també volem. Cal sumar, no restar, ens fem grans i els recorreguts, per próxims que siguin sen's fan costa a munt.Guanyem més tots sense carregar-nos el que funciona i reivindicant més freqüencia i més recorreguts.
ResponElimina