Comunicadores del
Coll. Potser les persones que habitem el nostre
país, la nostra ciutat i el nostre barri, no estem acostumades a actuar,
suficientment, com a ciutadanes, ja que la democràcia és un bé encara bastant
recent per a nosaltres i que comporta uns drets i uns deures.
En
d’altres països on la democràcia té un llarg recorregut, la ciutadania té més
clar que les coses públiques són de totes i que hem de cuidar-les i avisar als
serveis responsables si hi ha qualsevol problema i a reclamar la seva
resolució.
Quan veiem que hi ha plantes que s’estan fent malbé per falta de cura, cal avisar a Parcs i Jardins. Si veiem un banc o una paperera trencats, escombraries acumulades en algun indret, o qualsevulga altra cosa, cal avisar als serveis corresponents. Es pot fer per Internet, per telèfon, amb una carta.
L’ajuntament deBarcelona ofereix canals perquè hi feu arribar incidències, queixes i suggeriments sobre el funcionament de la ciutat o sobre els serveis municipals, és el que diuen a la seva web, i cal que els utilitzem.
Cal que ens prenem seriosament el fet d’agafar aquests
hàbits democràtics: estimar les coses públiques que són nostres i defensar-les
i denunciar, demanar o exigir que els responsables municipals també ho facin.
La veritat és que poca gent se’n preocupa o pren la
decisió de dirigir-se als serveis corresponents. Comencem a fer-ho, informem,
demanem, reclamem a les institucions que paguem i que gestionen els nostres
diners. Acudim a les associacions de veïns, plataformes veïnals, als consells
de barri per fer valer els nostres drets ciutadans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada