dilluns, 22 de desembre de 2014

ACTUEM COM A CIUTADANES


Comunicadores del Coll.  Potser les persones que habitem el nostre país, la nostra ciutat i el nostre barri, no estem acostumades a actuar, suficientment, com a ciutadanes, ja que la democràcia és un bé encara bastant recent per a nosaltres i que comporta uns drets i uns deures.

En d’altres països on la democràcia té un llarg recorregut, la ciutadania té més clar que les coses públiques són de totes i que hem de cuidar-les i avisar als serveis responsables si hi ha qualsevol problema i a reclamar la seva resolució.

Quan veiem que hi ha plantes que s’estan fent malbé per falta de cura, cal avisar a Parcs i Jardins. Si veiem un banc o una paperera trencats, escombraries acumulades en algun indret,  o qualsevulga altra cosa, cal avisar als serveis corresponents. Es pot fer per Internet, per telèfon, amb una carta. 

L’ajuntament deBarcelona ofereix canals perquè hi feu arribar incidències, queixes i suggeriments sobre el funcionament de la ciutat o sobre els serveis municipals, és el que diuen a la seva web, i cal que els utilitzem. 

Cal que ens prenem seriosament el fet d’agafar aquests hàbits democràtics: estimar les coses públiques que són nostres i defensar-les i denunciar, demanar o exigir que els responsables municipals també ho facin.

La veritat és que poca gent se’n preocupa o pren la decisió de dirigir-se als serveis corresponents. Comencem a fer-ho, informem, demanem, reclamem a les institucions que paguem i que gestionen els nostres diners. Acudim a les associacions de veïns, plataformes veïnals, als consells de barri per fer valer els nostres drets ciutadans.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada